Praktijkinformatie
De gang van zaken
Om de behandelingen zo efficiënt en prettig mogelijk te laten verlopen
willen wij u graag vooraf enige informatie geven.
Wij vragen u:
-
Uw verzekeringspolis na te lezen voor wat betreft het aantal
behandelingen dat vergoed wordt door uw verzekering. Uw
zorgverzekeraar/verzekeringsagent zal u graag te woord staan indien
u vragen heeft.
-
Bij uw eerste afspraak een geldig legitimatiebewijs en
zorgverzekeringspasje mee te nemen. Indien u een afsprakenkaartje
bezit, dit elke behandeling mee te nemen.
-
Om eens stil te staan bij het feit dat u een mogelijke klacht kunt
hebben. Bent u ontevreden of heeft u een klacht met betrekking op de
behandeling of de omgang met elkaar? Blijf hier niet langer mee
rondlopen. Maak het bespreekbaar, dan kunnen samen werken aan een
oplossing. Vindt u dit te moeilijk om het alleen te bespreken, neem
gerust een vertrouwd iemand mee. Dat maakt het gesprek prettiger.
Leidt het gesprek tot een blijvend verschil, dan kunt u dit melden
bij de
Klachtencommissie van het KNGF. Dit is een onafhankelijke commissie, ze beoordelen klachten tegen
fysiotherapeuten of medewerkers die voor hem werken. Via de
klachtencommissie kan op uw verzoek een externe bemiddelaar worden
ingeschakeld. Die gaat dan proberen om de klacht tussen u en ons op
te lossen. U kunt zich wenden tot het volgend adres;
- Klachtencommissie van het KNGF
- Secretaris Klachtencommissie KNGF
- Postbus 248, 3800 AE Amersfoort
- Tel. 033 – 467 29 00
Of Voor advies of bijstand over de aanpak van het gesprek kunt u
terecht bij een patiëntenorganisatie als Zorgbelang ,
www.zorgbelang-nederland.nl.
-
Bij het parkeren van fiets of auto dit zodanig te doen dat iedereen
ongestoord zijn weg kan vervolgen. Er zijn al enige boetes
uitgedeeld in de straat (St. Catharinaplantsoen), denk aan uw
portemonnee.
- Afmeldingen 24 uur van tevoren door te geven.
-
Er rekening mee te houden dat de praktijk niet verantwoordelijk is
voor de eigendommen van de patiënt. Indien u een jas of andere
eigendommen aan de kapstok of in de wachtruimte achterlaat, let er
dan op dat u geen waardevolle spullen achterlaat.
-
Als u tijdens het wachten lectuur leest, dit dan met respect
behandelen en terug te leggen als u de wachtruimte verlaat.
- In de gehele praktijk een rookverbod te respecteren.
- Huisdieren niet mee de praktijk in te nemen.
-
Er rekening mee te houden dat ook minder valide cliënten de praktijk
bezoeken. Het is prijzenswaardig dat bij gebrek aan zitruimte deze
personen met voorrang een zitplaats krijgen.
-
de algemeen geldende (fatsoens-)normen en waarden in acht te nemen
bij uw bezoek aan de praktijk. Aanstootgevend gedrag wordt
allerminst gewaardeerd en bij geen gehoor aan dit verzoek kan
vervolgbehandeling geweigerd worden.
Wat kunt U verwachten?
Ik ga er vanuit dat u zich kunt vinden in deze voor mij gebruikelijke
wijze van werken en hoop op een prettige samenwerking met u.